Školske i obiteljske vrijednosti iz perspektive studenata
Abstract
Primjereno oblikovan pedagoški kontekst za učenje u obitelji i odgojno-obrazovnim ustanovama omogućuje uspješniju socijalizaciju mladih te internalizaciju vrijednosti koje se u tim socijalnim zajednicama promiču.Na uzorku od 1039 studenata različitih profesionalnih usmjerenja provedeno je istraživanje kojim je utvrđeno kako mladi kao najznačajnije obiteljske vrijednosti koje se njeguju u njihovim obiteljima i koje žele prenijeti na buduće generacije u najvećem broju ističu ljubav, religioznost, odgovornost te u nešto manjoj mjeri poslušnost, marljivost, toleranciju, poštenje i obrazovanje.Među vrijednostima koje bi se trebale njegovati u školi sudionici istraživanja ističu odgovornost, marljivost, suradnju, toleranciju, samostalnost, upornost, samopouzdanje i poslušnost. Veća vjerojatnost da će pojedine vrijednosti biti internalizirane je kada se za iste vrijednosti zalažu obitelj i odgojno-obrazovne ustanove kao izravni reprezentanti vrijednosti za koje se zalaže društvo općenito.