Metafizički cilj u Ibn Sab‘īnovim odgovorima na sicilijanska pitanja
Abstract
Abd al-7aqq Ibn Fat8Ibn Sab‘īnovi (1217.-1270.) sljedbenici su ga nazvali Qutb al-Dīn, to jest “Stup vjere”. K tomu još, većina izvještaja koju o njemu donose predmoderni muslimanski učenjaci, hagiografi i sufije su pogrdni. Zašto je ovaj andalužanski mistik i filozof, kojega je papa Grgur IX (umro 1241.) pozdravio kao „živućeg muslimana sa najvećim znanjem o Bogu“, portretiran kao ogorčeni i podli filozof od brojnih svojih kritičara? Ako je, kao što neki tvrde, njegova misao bila trivijalna, bezvrijedna i „neoriginalna“,3 zašto bi se Frederic II von Hohenstaufen (vladao 1215.-1250.), kršćanski monarh Sicilije, obratio Ibn Sab‘īnu za odgovore na bezvremena filozofska pitanja?Da li je on zaslužio naslov Qu;b al-Dīn-a, ili je pak bio ozloglašeni heretik? Ukratko, ko je bio Ibn Sab‘īn?