Obrazovanje i obuka policijskih snaga u Bosni i Hercegovini
Abstract
Krajem 20. i početkom 21. stoljeća sigurnost dobiva nove dimenzije shvaćanja i primjene u društvu i državi. Nestankom bipolarnosti u međunarodnim odnosima i nastankom multilateralizma i multipolarizma,zasnovanih na principima integracije,
javljaju se novi, savremeni izazovi, i ugrožavanje sigurnosti, što je zahtijevalo redefiniranje i stvaranje novog oblika shvaćanja ne samo sigurnosti nego i određenih društveno-političkih, ekonomskih i socijalnih faktora, a u cilju iznalaženja odgovarajućih modela i strategija poimanja međunarodnih odnosa. Savremeno shvaćanje sigurnosti ne podrazumijeva samo fenomen vojne moći, već ima mnogo širi naučni i društveni značaj. Sigurnosno i odbrambeno obrazovanje na početku 21. stoljeća podrazumijeva novi koncept djelovanja i primjene praktičnih i teorijskih sigurnosno-odbrambenih iskustava,odnosno reformiranje obrazovnog sistema u iznalaženju efikasnog metoda suprotstavljanja novim izazovima nacionalnoj
(kolektivnoj) sigurnosti država. Novi koncept i metod obrazovanja, zasnovani na međunarodnim iskustvima drugih zemalja, involviran je u sistem obuke policijskih snaga u Bosni i Her cegovini. Unutrašnje etnopolitičke paradigme međutim prouzrokovale su nepostojanje jedinstvene i neracionalne policijske strukture u Bosni i Hercegovini, što se odrazilo na organizaciju i funkcioniranje policije u Bosni i Hercegovini.