Individualna i društvena odgovornost preduzeća
Abstract
Današnja pr eduzeća posluju u veoma teškom okruženju, punom prijetnji, iznenađenja,ali i šansi. Informacijska tehnologija u spoju s telekomunikacijama promijenila je način života u cijelom svijetu. Svijet više nego ikada ranije postaje „globalno selo”. To postavlja kompanije pred nove izazove svjetske konkurencije u mnogim područjima poslovanja koja su do sada bila zaštićena. Mnoge kompanije se nalaze pred izazovom – prilagoditi se i uklopiti u tokove informacione tehnologije ili propasti. Pred menadžmentom savremenih preduzeća je ogromna zadaća čija realizacija traži odgovor na pitanje „kako opstati, rasti i razvijati se?” Pored ekonomske odgovornosti,koja je do jučer bila primarna, savr emenom menadžmentu sve su više imanentni i drugi oblici odgovornosti: pravna, etička i filantropska odgovornost. Pred menadžmentom stoje veliki izazovi kako uskladiti interese svihstakeholdera (interesnih grupa), kako za vlasnike kapitala ostvariti što veći profit a istovremeno imati zdravo i čisto ekološko okruženje u kojem pr eduzeće ostvaruje svoj biznis. Ovaj rad ima za cilj da upravo ukaže na ostale aspekte odgovornosti savremenog menadžmenta, koje zajedno s ekonomskom odgovornošću predstavljaju osnovu strategijske prednosti i ekonomske moći preduzeća.