Identifikacija nadarenosti u nastavnom procesu predmeta likovna kultura
Abstract
Krucijalni zadatak današnjeg osnovnoškolskog obrazovanja je formiranje kreativne, samouvjerene ličnosti bez koje nema napretka u društvu. Kvalitetan nastavni proces može se provoditi samo u poticajnoj atmosferi i u dobrom interaktivnom odnosu između svih sudionika. Nastava je organizirana za grupu učenika prema uzrastu s naglaskom na individualizaciji koja je od vitalnog značaja za harmoničan razvoj svakog djeteta. Zbog toga treba posvetiti više pažnje osposobljavanju nastavnog kadra kako bi nastavni proces, odgoj i obrazovanje u većoj mjeri postali pedagoški odnos s ciljem otkrivanja i izgradnje učenikove ličnosti. Zato je nastavnike, pa i roditelje, potrebno stručno educirati o tome šta je to nadarenost, kako se ispoljava i kako je identificiramo. Rad se bavi kompleksnom problematikom nadarenosti kako bi se taj fenomen rasvijetlio u svim svojim složenim segmentima. Posebna pažnja posvećena je specifičnoj nadarenosti – likovnom talentu. Nastava predmeta likovna kultura ima dobre uvjete za diferencirani i individualizirani pristup učeniku. Stoga omogućava, relativno lako, pristup svakom, pa i nadarenom, učeniku i to na način koji mu najbolje odgovara i najpoticajnije utječe na njegov pozitivan razvoj i autonomiju ličnosti, na njegovo osamostaljivanje i slobodu, kao najvažniji cilj odgoja i obrazovanja.