Stavovi učenika i učitelja o primjeni nastavnih medija u nastavi glazbene kulture
Abstract
U radu su istraženi stavovi učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole i učitelja glazbene kulture o primjeni nastavnih medija u nastavi glazbe. U okviru istraživanja primijenjen je Upitnik za ispitivanje korištenja nastavnih medija za učenike (N=429) i Upitnik za ispitivanje korištenja nastavnih medija za učitelje (N=215). U istraživanju stavova učenika korištene su tri varijable: dob, spol i samoprocjena glazbene darovitosti. Rezultati potvrđuju kako učenice u odnosu na učenike imaju viši stupanj samoprocjene glazbene darovitosti te češće sudjeluju u glazbenim aktivnostima izvan obvezne nastave glazbe. Nadalje, učenice u odnosu na učenike češće koriste računalo za potrebe nastave glazbe i pokazuju veći interes prema upoznavanju glazbenih računalnih programa. Učenici generalno rijetko koriste udžbenik glazbene kulture, ali smatraju potrebnim uvođenje računala u nastavi glazbe. Od svih nastavnih medija, učitelji najčešće koriste glazbalo i udžbenik. Većina učitelja smatra potrebnom poduku iz glazbenih računalnih programa, iako učitelji s kraćim radnim iskustvom sebe procjenjuju informatički pismenijima. Učitelji poznaju barem jedan glazbeni računalni program, upotrebljavaju internet tijekom pripremanja nastave, a gotovo svi smatraju da uporaba računala poboljšava kvalitetu nastave glazbe.