Metamorfoza novinarstva u posljednje dvije dekade (s osvrtom na fenomen građanskog novinarstva)
Abstract
Brojne su promjene s kojima se suočio medijski sektor u posljednje dvije decenije. Medijska metamorfoza (medijamorfoza) je iz temelja promijenila svijet medija ne samo uslijed širenja novih medija i krize profesionalnog novinarstva uopće nego i zbog pojave građanskog novinarstva – fenomena medijski aktivnog dijela građanstva i ujedno odgovora na krizu demokratije. Profesionalno novinarstvo, odavno ovisno ne samo o odlukama uredništva već i o odlukama vlasnika i preferencijama oglašivača te upleteno u dubioznu političku igru i trougao vlasnici medija – vladajuće struje – oglašivači, dobilo je (izgleda) novu prijetnju u vidu građanskog novinarstva kojem je pogodovao eksponencijalni razvoj novih medijskih tehnologija (u prvom redu smartphonea i web-platformi). U ovom radu navode se teorijski te društveno-tehnološki preduvjeti za stvaranje novog fenomena medijski aktivnog dijela građanstva – građanskog novinarstva. Opisuje se i konkretna medijamorfoza koja je redefinirala koncept novinarstva te postavila neke nove zakonitosti i moduse operandi.