Bloomova taksonomija i digitalne inačice
Abstract
Vrijeme najintenzivnijeg učenja svakog pojedinca je u periodu formalnog obrazovanja iako se učenje odvija tokom cijelog čovjekovog života kroz različite vidove odgoja i naobrazbe. Savremeni teoretičari iz edukacijskih disciplina učenje i stjecanje znanja u obrazovanju vide kao proces nadogradnje prethodnih znanja s ciljem razvoja složenijih nivoa razumijevanja; postoje viši i niži nivoi znanja između kojih vlada hijerarhijski odnos, a počivaju na različitim misaonim procesima. Bloom i saradnici su razvili taksonomiju obrazovnih ciljeva koju su revidirali njegovi saradnici 45 godina nakon prve objave, a u doba snažnog razvoja informacijsko-komunikacijske tehnologije javljaju se i digitalne inačice Bloomove taksonomije autora Churcesa, Schrock i Fishera. Predstavljene su i Gagneova taksonomija ciljeva učenja te SOLO taksonomija Johna Biggsa. Rad sadrži osnovna svojstva svake od ovih taksonomija.