Mentalno zdravlje djece rane adolescentne dobi
Abstract
Rad opisuje istraživanje čiji su rezultati omogućili bolje razumijevanje utjecaja kvalitete relacijskog konteksta u različitim obiteljskim, školskim i društvenim dinamikama, kao interaktivnim sustavima, na mentalno zdravlje djeteta, percipirano očima djeteta rane adolescentne dobi u Kantonu Sarajevo. U okviru kvantitativnog istraživanja sudjelovalo je 734 učenika/ica viših razreda osnovne škole (V–IX razreda), koji su procjenjivali kvalitetu obiteljskog i školskog života na prilagođenim upitnicima za mjerenje obiteljskih i školskih interakcija, te svoje probleme na skali samoprocjene ponašanja mladih. Kvalitativno istraživanje provedeno je sa roditeljima/starateljima i članovima menadžmenta osnovnih škola uključenih u istraživanje (N= 31) u sadašnjem društvenom kontekstu. U ovom radu prikazan je samo dio rezultata dobivenih u provedenom istraživanju (Badurina, 2012). Rezultati su analizirani s obzirom na opće i specifične aspekte kvalitete života i mentalnog zdravlja djece rane adolescentne dobi, te mogućnosti rane prevencije u okviru Bronfenbrennerovog modela ekološke integracije.