Politika obrazovanja i političko obrazovanje u BiH
Abstract
Obrazovanje je bilo moćno sredstvo očuvanja društvenog poretka u socijalizmu pod čijom je egidom bilo jugoslavensko bratstvo i jedinstvo koje je dalje legitimiralo političko djelovanje. Promjena starog obrazovnog titulara u bosanskohercegovačkom slučaju je započeta u ratnom okruženju pa su škole podijeljene prema vojnim pozicijama i crtama bojišnice, a politika je regrutirala nastavni plan i program koji se koristio. Iako je u Bosni i Hercegovini učinjen značajan odmak od socijalističke paradigme i korak ka modernizaciji obrazovnog sustava kroz jačanje nacionalnih kultura i identiteta, kao posljedica ideološka idiosinkrazija je zadebljala diobe. Cilj odgoja i obrazovanja u društvima razorenim konfliktom ne bi trebala biti proizvodnja učenika koji su sposobni proći ispite i postići određeni propisani standard već reduciranje tenzija među društvenim grupama kreiranjem okruženja u kojem će se razotkrivati stereotipi i nuditi alternative. Za progresivan pomak u smjeru uvjerenja u univerzalne demokratske principe potrebno je ogromno angažiranje na političkom odgoju i obrazovanju.