Paradigma italijanskog društva u romanu "Messinske žene" Elia Vittorinia

  • Mirza Mejdanija University of Sarajevo, Faculty of Philosophy / Univerzitet u Sarajevu, Filozofski fakultet
Keywords: historija, lirizam, putovanje, utopija, selo, napredak

Abstract

Roman Messinske žene italijanskog autora Elija Vittorinija objavljen je 1964. godine i pripada prozi neorealizma. On ovdje prikazuje period poslije Drugog svjetskog rata, te nešto kasnije i ekonomski boom u Italiji. Italija koja izlazi iz Drugog svjetskog rata u katastrofalnim je duhovnim i materijalnim uvjetima. Rat je zemlju bacio u ozbiljni moralni i politički raspad. Italija je bila poražena, vojno okupirana, i zavisila je od pomoći Saveznika, ne mogavši dakle u potpunosti upravljati vlastitom sudbinom. Period poslijeratne italijanske obnove završava se krajem pedesetih i početkom šezdesetih godina. Počinje doba nove industrijske revolucije i zemlja živi novu realnost, karakterističnu za moderne i razvijene zemlje. Italijansko ekonomsko čudo, takozvani ekonomski boom, period je jakog ekonomskog rasta i industrijskog razvoja čiji je protagonista Italija pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća. Ekonomski i industrijski napredak mijenja uslove života, ali i društvene odnose, ponašanje i mentalitet. U Messinskim ženama Vittorini pokušava spojiti vlastiti lirizam sa historijskim događajima koje želi prikazati u njihovoj suštini. On se ovdje oprobava sa horskim romanom velike širine, sa freskom ponovnog rađanja Italije u periodu poslije Drugog svjetskog rata. Priča nam priču o stricu Agrippi koji traži vlastitu kćerku putujući vozom po Italiji, dok ona, Siracusa, i ne znajući da je otac traži, proživljava svoju ljubav sa Venturom. No, dominantnija je ovdje priča o utopijskoj zajednici koju stvara grupa izbjeglica koju čine Ventura i Siracusa, a koja simbolički predstavlja ljudski oporavak nakon ratne tragedije. Ova tri narativna toka funkcionišu unutar romana kao zasebne priče, koje se ipak ponekad presijecaju. U ovom djelu je prisutna nova tehnika vremenske transpozicije, prijelaz sa poslijeratnih godina na šezdesete godine je iznenadan i brz, i tokom naracije ne postoje frakture između dva perioda. Roman prelazi od mita seljačke civilizacije na kritiku industrijskog društva.

Published
2020-06-01
How to Cite
Mejdanija, M. (2020). Paradigma italijanskog društva u romanu "Messinske žene" Elia Vittorinia. Pregled : časopis Za Društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 3(3), 71 - 85. Retrieved from http://pregled.web.ba/index.php/pregled/article/view/222
Section
Articles