Ekonomska diplomatija Bosne i Hercegovine
Abstract
Bosna i Hercegovina, zbog svoje političke, pravne i socijalne raslojenosti te nepostojanja jedinstvenog ekonomskog tržišta, ima slabo razvijenu ekonomsku diplomatiju u praksi. Tek u skorije vrijeme javlja se svijest o bitnosti ekonomske diplomatije kao ključnog instrumenta u međunarodnom nastupu, ali sve se zadržalo na teorijskom pozicioniranju kao visokom prioritetu vanjske politike BiH. U praksi razvijenih zemalja to tako zaista i jeste, jer podrška državnih institucija je ključni element u osvajanju inostranih tržišta. U savremenoj globalnoj ekonomiji nisu samo kompanije aktivni učesnici tržišnih dešavanja, nego i države, promovišući, lobirajući i pomažući svojim nacionalnim kompanijama u borbi za svoj dio tržišnog kolača, a sve u cilju povećavanja vanjskotrgovinske razmjene, obima i vrijednosti stranih investicija, povećavanja zaposlenosti i generalno ekonomskog rasta i sveukupne poslovne klime i nacionalnog blagostanja.