Funkcija influensera u digitalnom novinarstvu: Implikacije djelovanja novih mrežnih aktera na novinarstvo
Abstract
Tradicionalno novinarstvo i mediji su u stalnoj neizvjesnosti koja je prouzrokovana utjecajem društvenih medija, mreža i influensera. Društvene mreže su postale globalni komunikacijski fenomen i s vremenom su se pokazale kao koristan izvor za otkrivanje i praćenje vijesti. Pored toga su online mediji putem društvenih mreža otvorili novi prostor za utjecaj influensera. Praćenjem trenda razvoja i korištenja društvenih mreža kod publike je primjetna sve češća upotreba Facebooka kao izvora za praćenje vijesti i istovremeno sve veći utjecaj influensera koji kreiranjem informativnih objava/statusa vidno mijenjaju naličje novinarstva. Značaj influensera ogleda se u tome da oni, komentirajući dnevne događaje, političke odluke i vijesti sa news portala o njima, direktno utječu na popularnost tih sadržaja kod publike, koja ih dalje prati, lajka i dijeli. Influenseri u značajnoj mjeri promoviraju informativne sadržaje pojedinih online medija, pa im tako obezbjeđuju veću vidljivost, povećavaju čitanost, a svojim komentarima na te sadržaje skreću pažnju javnosti i produžavaju životni vijek tih vijesti.