Stavovi učitelja i studenata glazbe o obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini u Hrvatskoj
Abstract
Profesionalno glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj ostvaruje se u osnovnim i srednjim glazbenim školama te na studijima glazbe (European Music School Union Weimer Declaration Music Schools in Europe, 2010). U radu su ispitani stavovi učitelja i studenata glazbe o ključnim obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini. Rezultati potvrđuju postojanje razlika u stavovima sudionika o pitanju provedbe prijemnog ispita, ali ne i optimalne dobi za upis u prvi razred glazbene škole. Nadalje, stavovi sudionika o statusu predmeta Zbor, Orkestar i Teorija glazbe, o satnici nastave solfeggia i instrumenta, o povezanosti nastave solfeggia i instrumenta te o razini stečenih kompetencija učenika po završetku osnovne glazbene škole ne razlikuju se s obzirom na spol, ali postoje razlike s obzirom na profesionalni status sudionika.
Sudionici smatraju kako cilj glazbenoga obrazovanja na osnovnoškolskoj razini nije usmjeravanje budućih profesionalnih glazbenika, već estetski odgoj učenika. Takva promjena odgojno-obrazovne paradigme predstavlja veliki korak u smjeru poboljšavanja glazbenopedagoške teorije i prakse.