Stavovi učitelja i studenata glazbe o obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini u Hrvatskoj

  • Snježana Dobrota University of Split, Faculty of Philosophy / Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
  • Nikolina Matoš University of Zagreb, Music Academy / Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija
Keywords: glazbeno obrazovanje, glazbenoobrazovni sustav, kurikulum, stavovi, učenje glazbe

Abstract

Profesionalno glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj ostvaruje se u osnovnim i srednjim glazbenim školama te na studijima glazbe (European Music School Union Weimer Declaration Music Schools in Europe, 2010). U radu su ispitani stavovi učitelja i studenata glazbe o ključnim obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini. Rezultati potvrđuju postojanje razlika u stavovima sudionika o pitanju provedbe prijemnog ispita, ali ne i optimalne dobi za upis u prvi razred glazbene škole. Nadalje, stavovi sudionika o statusu predmeta Zbor, Orkestar i Teorija glazbe, o satnici nastave solfeggia i instrumenta, o povezanosti nastave solfeggia i instrumenta te o razini stečenih kompetencija učenika po završetku osnovne glazbene škole ne razlikuju se s obzirom na spol, ali postoje razlike s obzirom na profesionalni status sudionika.

Sudionici smatraju kako cilj glazbenoga obrazovanja na osnovnoškolskoj razini nije usmjeravanje budućih profesionalnih glazbenika, već estetski odgoj učenika. Takva promjena odgojno-obrazovne paradigme predstavlja veliki korak u smjeru poboljšavanja glazbenopedagoške teorije i prakse.

Published
2020-06-01
How to Cite
Dobrota, S., & Matoš, N. (2020). Stavovi učitelja i studenata glazbe o obilježjima glazbenoobrazovnoga sustava na osnovnoškolskoj razini u Hrvatskoj. Pregled : časopis Za Društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 2(2), 171 -188. Retrieved from http://pregled.web.ba/index.php/pregled/article/view/206
Section
Articles