Socijalna, poduzetnička i e-inkluzija žena starosti 40+

  • Adnan Džindo Federal Ministry of Culture and Sports / Federalno ministarstvo kulture i sporta
Keywords: socijalna isključenost, marginalizirane skupine, socijalna inkluzija, informatičko opismenjavanje, , pravni osnov, poduzetničko osposobljavanje

Abstract

Nekoliko ključnih problema producira fenomen socijalne isključenosti. To su: nezaposlenost, neodgovarajuća izobrazba, loši stambeni uvjeti i okruženje s visokom stopom kriminaliteta, neadekvatna briga i skrb za stariju populaciju, niska razina zdravlja i brojni slučajevi raspada obitelji. Stoga je borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti kroz promociju integracije na tržište rada i socijalne integracije marginaliziranih skupina, potporu njihovom aktivnom socijalnom uključivanju u društvene tokove. Zapošljavanje marginaliziranih – socijalno isključenih skupina – i izvedba projekata na stvaranju poticajnog okruženja izuzetno su značajni i predstavljaju najbolji pristup u njihovoj društvenoj reafirmaciji i borbi protiv svih oblika diskriminacije. U tom su kontekstu ključni razvoj i provedba programa obrazovanja odraslih s naglaskom na informatičko opismenjavanje i poduzetničko osposobljavanje osoba srednje životne dobi. Naime, potpora tim projektima će povećati opće mogućnosti za zapošljavanje, te umanjiti opasnost od socijalne isključenosti i siromaštva marginaliziranih skupina. Prezentirana studija slučaja pokazuje da su razvoj i provedba ciljanih programa informatičke i poduzetničke obuke žena starosti 40+ dali odlične rezultate u pogledu osnaživanja ove marginalizirane skupine kroz poboljšanje informatičkih, poduzetničkih i socijalnih vještina i stvaranje pretpostavki za unapređenje njihovog zapošljavanja te integraciju na tržište rada.

Published
2020-05-28
How to Cite
Džindo, A. (2020). Socijalna, poduzetnička i e-inkluzija žena starosti 40+. Pregled : časopis Za Društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 1(1), 151 - 170. Retrieved from http://pregled.web.ba/index.php/pregled/article/view/187
Section
Articles